torsdag 8 augusti 2013

Drömmar och syner

Lite av det jag hade skrivit ner på pappret, exakt när jag skrev ner allt vet jag inte men det är ett antal år sedan. De flesta syner är från 99, några är äldre.
Mycket av dem har handlat om hur Sverige blir attackerat.

*Sverige ingår i något, jag såg Nato stjärnan. Siffran 11 kommer upp. Uppfattar det som att det handlar om Jas-plan, en röstning för eller emot.

*Jag vaknar och går ut. Ute är det krig och stor förvirring. Jag ser sårade hemvärnsmän.
Det är natt och granater slår ner här och där. Var kommer dom ifrån? Terrorister. Uppfattar det som att det är ryssar och besvikna invandrare (kanske serber), vi blir attackerade inifrån (ryssar, serber i koalition?)

*Är i min hemby Juoksengi. Sverige blir anfallet. Jag ser Jas-plan flyga över älven men något händer och de faller som döda flugor i vattnet. Inga explosioner, de bara dör i flykten.
Ser sedan farkoster jag aldrig sett förut. De verkar robotaktiga, flyger ljudlöst upp och glider in nära huset, som om de kikar in. Nytt vapen, ny teknik. (Det här var innan drönarflygen blev kända).

*Åter i min hemby. Vi ser ryssarna komma över älven. Min far är riktigt gammal och skröplig (idag är han 86 och pigg, han såg äldre ut i drömmen och skröplig). Alla andra har flytt, men han är kvar och jag vill inte lämna honom ensam. Vi blir ledda ut av en soldat mot ett uthus vi har på gården. I den finns en potatiskällare och dit ner ska vi. Jag tänker hela tiden att nu skjuter han oss i ryggen. Jag sneglar bak och då ser jag hur han gör en handgranat redo.
Det var en sådan oerhörd verklig känsla i drömmen. Jag visste att vi skulle dö, och det var märkligt att tänka att imorgon skulle jag inte finnas kvar, ja, bara den som varit i situationen kan förstå.

*Jag såg svenskar gräva stora diken, vaktade av soldater. Sedan förstod jag att det inte var diken de grävde utan förmodligen sina egna massgravar.

*Jag ser asiatiska soldater. Kineser. En soldat sliter ut en kvinna ur sovrummet. Han håller henne i håret och hugger halsen av henne med sin machete. Jag vaknar av det fruktansvärda ångestskriket.
Jag upplever det som en dom över horeriet i västvärlden/Sverige i synnerhet.

Jag slutar med en lite märkligare dröm.
*Jag drömmer om internet. Det utlyses en tävling "ett spel". Det bolag med de starkaste datorerna som vinner får bestämma på internet. Uppfattar det som att det till slut blir två bolag som får dela på makten över internet. På ena bolaget uppfattar jag namnet Atarnet (Men jag är skeptiskt till det, har nog kanske råkat se det namnet någonstans)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Regler kommentarer:
Anonyma kommentatörer förbjudna.
Sanningsenligt för och efternamn gäller.
Kränkande, osakliga personliga påhopp förbjudna.